tel.
515 911 112
Pn - Pt od 9:00 do 17:00
Sobota od 10:00 do 14:00
  • Zapraszamy kierowców aut osobowych i dostawczych
  • Gwarantujemy najwyższą jakość usług i konkurencyjne ceny
  • W naszym warsztacie zrobisz przegląd, naprawisz auto i kupisz opony

Filtr cząstek stałych

Jesteś z Kowali lub Gdańska, a filtr cząsteczek stałych w twoim aucie wygląda na zapchany? Przyjedź do Serwisu Premium.

Filtr cząsteczek stałych montowany jest w układach wydechowych silników wysokoprężnych. Jego zadaniem jest oczyszczać gazy spalinowe z cząstek sadzy i popiołu. Zastosowane w silnikach samochodowych w 1996 roku, pozwoliły na ograniczenie emisji czarnego dymu, charakteryzującego spaliny starych silników Diesla, zawierającego dużą liczbę cząstek stałych. Silniki wyposażone w filtr cząsteczek stałych spełniają rygorystyczną normę emisji spalin EURO 4.

Urządzenie to rodzaj metalowej puszki, ze specjalnym systemem wewnętrznych kanałów. Cząstki sadzy osadzają się na porowatych ściankach lub włóknach filtra, wykonanych z metalu, materiału ceramicznego, lub w przypadku filtrów jednorazowych ze specjalnego papieru. Niestety, gromadzenie się cząstek w filtrze powoduje jego sukcesywne zapychanie, a co za tym idzie, utratę właściwości. W części samochodów, gdzie montowane są filtry jednorazowe, można je bez problemu wymienić po zapełnieniu sadzą. Bardziej problematyczne dla użytkowników są filtry samooczyszczające się. Aby zadziałała funkcja samooczyszczania, filtr musi osiągnąć temperaturę powyżej 600°C. Wymaga to zwiększenia dawki paliwa. Spalanie powinno odbywać się co kilka tysięcy kilometrów. Problemem są warunki, jakie trzeba zapewnić silnikowi, by nastąpiło samoczynne spalanie sadzy. Auto musi jechać z odpowiednią prędkością przy odpowiednio wysokich obrotach silnika, bez zmiany biegów.

Objawy zapchania filtra:

  • spadek mocy
  • rosnący poziom oleju
  • przejście silnika w tryb awaryjny

Najtańszym wyjściem jest tzw. przepalenie filtra w serwisie, jeśli jednak to wyjście zawiedzie, wówczas właściciel auta narażony jest na horrendalnie wysoki koszt wymiany filtra, który może wynieść od 3000 do 10 000 zł. Można również filtr usunąć, jednak sam demontaż to nie wszystko, trzeba również przygotować oprogramowanie elektroniki, która steruje pracą silnika, ewentualnie zainstalować specjalny emulator.

Filtry cząstek stałych DPF w Serwisie Premium Kowale:

  • Czyszczenie filtrów DPF
  • Naprawa filtrów DPF
  • Wymiana katalizatorów
  • Serwisowanie filtrów DPF