tel.
515 911 112
Pn - Pt od 9:00 do 17:00
Sobota od 10:00 do 14:00
  • Zapraszamy kierowców aut osobowych i dostawczych
  • Gwarantujemy najwyższą jakość usług i konkurencyjne ceny
  • W naszym warsztacie zrobisz przegląd, naprawisz auto i kupisz opony

Warto naprawiać częściami regenerowanymi?

Życie zmusza nas do szukania oszczędności. Wiadomo, że utrzymanie samochodu do tanich nie należy, a kiedy jeszcze auto zaczyna odmawiać posłuszeństwa i niezbędne okazują się naprawy… cóż.. części i podzespoły samochodowe nie są tanie… Na szczęście, w naszym serwisie pomagamy naszym klientom znaleźć alternatywne rozwiązania, optymalne dla auta i dla kieszeni.

 

Regeneracja części jest niezłym sposobem na oszczędzanie, bo część regenerowana może kosztować o połowę mniej od nowej, oryginalnej. Oczywiście, pozostaje jeszcze kwestia tańszych odpowiedników, ale nie wszystkie możemy z czystym sercem polecić. Niestety, wielu kierowców nie chce zakładać części regenerowanych, bojąc się, że mimo wszystko są to części używane. Tymczasem regeneracja to wymiana WSZYSTKICH zużywających się elementów na nowe i przywrócenie podzespołów i sprawności identycznej ze sprawnością nowej części. Dla porównania, naprawa to przywrócenie sprawności, ale nie odnowienie. Jeśli więc nie wszystkie zużywające się elementy zostały wymienione, to określenie regeneracja jest wprowadzeniem klienta w błąd.

 

Historia regeneracji części samochodowych sięga początków motoryzacji. Niegdyś był to właściwie jedyny sposób, w jaki można było naprawić auto. Dziś regeneracją części zajmują się czołowi producenci samochodów i dostawcy części i podzespołów, kierując się zarówno względami ekonomicznymi, jak ekologicznymi. Wielu producentów samochodów prowadzi dziś tzw. programy wymiany, polegające na tym, że kupujesz tańszą, regenerowaną część, pod warunkiem, że zwrócisz zużyty element.

 

W naszym serwisie pomagamy naszym klientom w rozwiązaniu ich kłopotów z samochodem. Jesteśmy zwolennikami przedstawiania kilku opcji naprawy samochodu, z uwzględnieniem możliwości finansowych klienta oraz jego preferencji. Oczywiście, nie zawsze tanio znaczy dobrze, ale my nie mówimy, że robimy tanio. My robimy dobrze i w przystępnych cenach. A to diametralna różnica.

 

Nie wszystko można zregenerować

 

Nie wszystko można zregenerować. Chodzi tu o względy bezpieczeństwa, jak w przypadku niektórych elementów układu hamulcowego, lub brak odpowiednich podzespołów, jak w przypadku dwumasowego koła zamachowego. Do regeneracji nie nadają się również elementy takiej jak świece zapłonowe, które po prostu, trzeba wymienić na nowe. Przekładnię kierowniczą można traktować jak zregenerowaną nie tylko po uszczelnieniu, ale też po wymianie listwy zębatej. Bez wymiany listwy przekładnia jest tylko naprawiona.

 

Regenerowane podzespoły sprawdzające się w użytkowaniu

 

Regenerowane podzespoły, sprawdzające się w codziennym użytkowaniu to między innymi belka skrętna tylnej osi, alternator, filtr cząsteczek stałych, głowica silnika, gaźnik, kompresor klimatyzacji, reflektory, rozrusznik, pompa wspomagania, pompa wysokiego ciśnienia, turbosprężarka. Z powodzeniem można zregenerować wtryskiwacze diesla, pompowtryski, wtryskiwacze LPG, wałek rozrządu. Najczęściej regeneruje się części silnika oraz jego osprzętu, czyli cylindry, tłoki, aparaty zapłonowe, wtryskiwacze, pompy wtryskowe i inne. Drugą grupę najczęściej regenerowanych części tworzą elementy zawieszenia i układu napędowego, wahacze, amortyzatory, sprężyny, sworznie, końcówki drążków kierowniczych. Nie należą one do tanich podzespołów, więc decydując się na nowe oryginalne, musisz liczyć się ze sporymi wydatkami.

 

Decyzja, czy naprawiamy częścią oryginalną, regenerowaną czy tańszym odpowiednikiem zawsze należy do klienta

 

Decyzja, czy naprawiamy częścią oryginalną, regenerowaną czy tańszym odpowiednikiem, zawsze należy do klienta. Cenowo części oryginalne biją resztę na głowę, części regenerowane i zamienniki są w podobnym przedziale cenowym. Części regenerowane kosztują od 30 do 60 procent części fabrycznie nowych, a ich koszt zależy od stopnia skomplikowania ich budowy. Gwarancja na nie zbliżona jest do tej udzielanej na części fabrycznie nowe.