Tuning Hondy Civic VI, VIII oraz Accord VIII - Poradnik

Tuning Hondy Civic VI, VIII oraz Accord VIII - Poradnik
Autor Anna Kapusta
Anna Kapusta05.01.2024 | 7 min.

Civic 6 tuning to ciekawa opcja dla każdego pasjonata motoryzacji i właściciela tego kultowego już modelu Hondy. W tym poradniku omówimy najlepsze sposoby na zwiększenie osiągów i poprawę właściwości jezdnych Hondy Civic szóstej, ósmej generacji oraz Accord ósmej generacji.

Kluczowe wnioski:
  • Modyfikacja układu wydechowego pozwala uzyskać lepszą moc i charakterystyczny dźwięk silnika.
  • Dobór odpowiednich części zamiennych i tuning zawieszenia poprawia właściwości jezdne i prowadzenie.
  • Chip tuning silnika benzynowego lub diesel pozwala zyskać dodatkowe KM bez wymiany jednostki.
  • Wybór atrakcyjnego bodykitu i felg nadaje Hondzie Civic indywidualny, sportowy charakter.
  • Tuning manualnej skrzyni biegów poprawia precyzję zmiany biegów i podnosi przyjemność z jazdy.

Silnik Hondy Civic VI - modyfikacje i tuning

Hondy Civic VI produkowane były z 1995 do 2000 roku i standardowo wyposażone w czterocylindrowe silniki benzynowe o pojemności od 1.3 do 1.6 litra. Dzięki stosunkowo niewielkiej masie nadwozia, osiągi fabryczne nie były złe, jednak tuning daje szansę na znaczącą poprawę dynamiki jazdy i przyjemności prowadzenia.

Najprostszym i najtańszym sposobem jest chip tuning sterownika silnika, który pozwala zwiększyć moc nawet o 15-20 KM bez ingerencji w mechanikę. Koszt takiej modyfikacji to zwykle 500-800 zł, a efekt w postaci lepszego przyspieszenia i elastyczności jest odczuwalny.

Kolejnym krokiem może być wymiana elementów dolotu i wydechu w celu poprawy "oddychania" silnika. Zastosowanie sportowego filtra powietrza, większej średnicy rur dolotowych oraz wydechu ze stali nierdzewnej nie tylko daje wymierne zyski mocy, ale również poprawia brzmienie jednostki napędowej.

W przypadku ambitniejszych przeróbek mechanicznych, warto rozważyć wymianę wałka rozrządu i sprężarek, a także szlifowanie głowicy i dopasowanie tłoków. To już spore inwestycje rzędu kilku tysięcy złotych, ale pozwalające na bezproblemowe osiąganie mocy 180-200 KM w przypadku Hondy Civic 1.6 VTi.

Moc układu dolotowo-wydechowego

Optymalnie dobrany układ dolotowy i wydech sportowy to klucz do wykorzystania pełnego potencjału zmodyfikowanego silnika Hondy Civic szóstej generacji. Nowoczesne filtry, większa średnica rur dolotowych i wydech ze stali nierdzewnej gwarantują nie tylko wzrost mocy, ale również charakterystyczne, głośne brzmienie godne rasowego hot hatcha.

Zawieszenie Hondy Civic VIII - dostrojenie i upgrade

Ósma generacja Hondy Civic, produkowana w latach 2005-2011, była dostępna w wersji 3- i 5-drzwiowej. W standardzie auto wyposażone było w niezależne zawieszenie MacPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu. Oznacza to dobrą bazę do modyfikacji pod kątem sportowej jazdy.

Najprostszym i najtańszym tuningiem zawieszenia będzie wymiana standardowych amortyzatorów na ich odpowiedniki sportowe, twardsze i o większym tłumieniu. Koszt takiej modyfikacji to 500-1000 zł za komplet i poprawia wyczucie prowadzenia.

Kolejny krok to wymiana sprężyn, ramek i stabilizatorów na elementy sztywniejsze i o obniżonym progu ugięcia. Pozwala to zmniejszyć przechyły nadwozia na zakrętach i poprawić agresywność w pokonywaniu łuków. Całość to wydatek rzędu 2-3 tys. zł.

Pełny kit zawieszenia sportowego z amortyzatorami, sprężynami i stabilizatorami pozwoli w pełni wykorzystać potencjał precyzyjnego układu jezdnego Hondy Civic VIII generacji i zapewni sportowe wrażenia z prowadzenia.

Czytaj więcej: Akumulator Ford Mondeo MK3 i MK4 - Kup teraz!

Układ wydechowy Hondy Civic - moc i dźwięk

Modyfikacja oryginalnego, fabrycznego układu wydechowego to jeden z najskuteczniejszych i najpopularniejszych sposobów na tuning Hondy Civic. Nowy wydech ze stali nierdzewnej nie tylko zapewnia lepszy przepływ spalin i wzrost mocy, ale przede wszystkim nadaje charakterystyczne, sportowe brzmienie.

Podstawą jest kompletny wydech ze stali szlachetnej 2.5" lub 3" w zależności od wersji silnikowej. Im większa średnica, tym niższe opory przepływu i lepsze osiągi. Na dynamikę jazdy i dźwięk wpływa również ilość i układ rezonatorów i tłumików.

Warto też zamontować sportowy filtr cząstek stałych DPF, lżejszy od fabrycznego. Pozwoli to na wzrost mocy, zwłaszcza w średnim zakresie obrotów. Kompletny tuning wydechu to koszt od 1,5 do nawet 5 tys. zł w zależności od zakresu modyfikacji.

Tuning stylistyki Hondy Civic - bodykit i felgi

Tuning Hondy Civic VI, VIII oraz Accord VIII - Poradnik

Hatchbackowa sylwetka Hondy Civic stanowi świetną bazę do modyfikacji stylistycznych i nadania jej bardziej agresywnego, sportowego charakteru. Do dyspozycji tunerów są kompletne zestawy aerodynamiczne - bodykity, a także szeroki wybór atrakcyjnych felg.

Bodykit składa się zazwyczaj z przedniego zderzaka z dużymi wlotami powietrza, profilowanych progów bocznych oraz tylnego zderzaka z dyfuzorem i miejscem na podwójną końcówkę wydechu. Cena kompletu to 3-5 tys. zł.

Do wyboru są felgi aluminiowe w rozmiarach od 15 do 18 cali, w różnych stylizacjach - klasycznych wieloramiennych lub nowoczesnych, kutych. Dobrze prezentują się również obręcze kute, dwuczęściowe. Komplet felg to koszt 1-2 tys. zł.

Zestaw aerodynamiczny z włókna karbonu oraz felgi monoblok w rozmiarze 18 cali w połączeniu z obniżeniem zawieszenia zmienią Hondę Civic nie do poznania, nadając jej wyrazisty, tuningowany charakter.

Tuning manualnej skrzyni biegów Hondy Civic

Hondy Civic dostępne były standardowo z 5- i 6-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów. Ich modyfikacja może znacząco poprawić precyzję zmiany przełożeń i podnieść komfort oraz przyjemność z jazdy.

Podstawą jest wymiana standardowej dźwigni zmiany biegów na skróconą, metalową. Pozwala to na precyzyjniejsze prowadzenie drążka i szybszą zmianę przełożeń. Kolejnym krokiem jest zamontowanie krótszych drążków zmiany biegów.

Istotnym upgrade'em jest też wymiana standardowego sprzęgła na jego odpowiednik sportowy, z większą sztywnością tarczy. Poprawia to precyzję działania i zmniejsza straty mocy przenoszonej na koła.

Całość uzupełnić można lekkim wałem cardana. Manualna skrzynia biegów Hondy Civic z tuningowanymi elementami sterowania to wartość sama w sobie i przyjemność dla kierowcy.

Moc silnika Honda Accord 2.0 - chip tuning

Honda Accord VIII produkowana była w latach 2008-2015 i oferowana była z silnikami benzynowymi 2.0 i 2.4 o mocy 150-200 KM. Tuning elektroniczny pozwala łatwo i tanio zwiększyć osiągi tych dynamicznych jednostek.

Najprostszym rozwiązaniem jest chip tuning sterownika silnika, który kosztuje od 500 do 1000 zł. Modyfikacja mapy sterującej pozwala uzyskać wzrost mocy nawet o 20-30 KM i poprawę elastyczności w średnim zakresie obrotów.

Kolejnym krokiem może być montaż sportowego filtra powietrza i elementów układu dolotowego, a także wydechu ze stali nierdzewnej. Pozwoli to wyciągnąć z jednostki 2.0 nawet 210-220 KM, zachowując wysoką kulturę pracy.

Pełny potencjał drzemiący w silniku Hondy Accord 2.0 VTEC uda się wykrzesać poprzez kompleksowy tuning obejmujący układ dolotowo-wydechowy, głowicę i układ rozrządu. Moc sięgająca 240 KM sprawi, że sedan stanie się rasowym sportowcem.

Podsumowanie

Tuning Hondy Civic VI, VIII i Accord VIII to ciekawe pole do popisu dla każdego fana tej legendarnje marki. Przedstawione w artykule modyfikacje civic 6 tuning obejmują zarówno proste i tanie usprawnienia, jak i rozbudowane tuningi mechaniczne, które pozwalają całkowicie zmienić charakter popularnych modeli Hondy.

Honda civic 6 tuning to przede wszystkim chip tuning, wymiana elementów układu dolotowego i wydechu, a także modyfikacje zawieszenia. Te stosunkowo niedrogie zabiegi poprawiają osiągi, prowadzenie i brzmienie auta.

W przypadku honda civic 8 tuning i honda accord 8 tuning możliwości są jeszcze większe - tuning mechaniczny silnika 2.0 VTEC pozwala uzyskać imponującą moc rzędu nawet 240 KM w sedanie Accord. To już poziom prawdziwego sportowca.

Honda civic viii tuning dotyczy również stylistyki - bodykit, obniżone zawieszenie i atrakcyjne felgi potrafią całkowicie odmienić hatchbacka Civica i nadać mu wyrazisty charakter. Tuning Hondy to pasjonujące hobby i sposób na auto idealnie dopasowane do charakteru i oczekiwań kierowcy.

5 Podobnych Artykułów:

  1. Akumulator 62Ah 540A - Najlepsze oferty na akumulator 62Ah
  2. Awaria pojazdu? Skontaktuj się z serwisem OPEL Insignia
  3. ATF Dexron 3 - Olej do skrzyń automatycznych
  4. Opinie o częściach nty - Najlepsze opinie i recenzje
  5. Budowa zacisku hamulcowego tylnego - skuteczny przewodnik
tagTagi
shareUdostępnij
Autor Anna Kapusta
Anna Kapusta

Nazywam się Anna i jestem pasjonatką motoryzacji. Na blogu dzielę się przydatnymi poradami dotyczącymi wyboru i eksploatacji samochodu. Omawiam nowości rynkowe i testuję gadżety samochodowe. Chcę pomagać kierowcom w utrzymaniu auta w optymalnym stanie technicznym i unikaniu kosztownych awarii. Zachęcam do regularnych przeglądów i dbania o bezpieczeństwo.


 

Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Komentarze (0)

email
email

Polecane artykuły