Jak sobie radzić z zimowymi usterkami samochodu?
Jako kierowca samochodu, powinieneś wiedzieć, że są usterki, które najczęściej objawiają się zimą. Zimą auto narażone jest na wpływ wilgoci ,mrozu,niskich temperatur oraz soli.
Auta i podzespoły, na jakich są dziś budowane, nie należą do trwałych. Niestety, producenci, w poszukiwaniu oszczędności, dostarczają na rynek auta wydelikacone, o cienkich powłokach lakierniczych, byle jakim zabezpieczeniem antykorozyjnym. A w warunkach polskiej zimy wszystkie słabsze punkty samochodu szybko zostają zweryfikowane.
Podpowiadamy, na co zwrócić baczną uwagę zimą, aby nie dać się zaskoczyć usterce.
Przede wszystkim awariom ulega elektronika w autach. Wilgoć, zaśniedziałe styki w wychłodzonym aucie sprawiają, że trudno je odpalić, światła gasną, a na pulpicie pojawiają się informacje o usterkach. Tymczasem elektronika często szwankuje chwilowo, a po nagrzaniu się samochodu niemal samoistnie, bez ingerencji mechanika mija. Wystarczy przeczyścić styki sprayem do styków lub drobnym papierem ściernym.
Z kolei akumulatory dziś również stanowią przyczynę udręki kierowców. Ich żywotność jest stosunkowo niska w porównaniu do akumulatorów sprzed 10 lat. Ich przydatność do użycia kończy się najczęściej z chwilą zakończenia się okresu gwarancyjnego. Niskie temperatury oraz krótkie trasy sprzyjają rozładowaniu akumulatorów. Warto w akumulatorze sprawdzać elektrolitu i uzupełniać go od czasu do czasu wodą destylowaną, a także doładowywać ją, podpinając pod prostownik i dodawać powoli słabym prądem. Można ją również zaizolować tekturą lub filcem, zabezpieczając ją chociaż odrobinę przed wpływem ujemnych temperatur.
Z akumulatorem ściśle współpracuje rozrusznik. Bez niego nie da się uruchomić samochodu, a nie znosi wilgoci, częstego zapalania i gaszenia, niskich temperatur oraz słabego napięcia w akumulatorze.
Rozrusznik miejskiego autka szybko się zużyje. Zaniepokoić powinny cię kilkusekundowe trzaski podczas próby odpalania silnika. Zużywają się tuleje, bendiks oraz szczotki. Każda zwłoka przybliża unieruchomienie auta, więc należy jak najszybciej trafić na serwis samochodowy.
Kolejnym, często odmawiającym posłuszeństwa elementem jest alternator. Odpowiada za ładowanie prądu do akumulatora. O jego zużyciu świadczy brak prądu w aucie, czerwona kontrolka, odpalona po zapaleniu silnika i niegasnąca podczas jazdy, a także głośna praca, świadcząca o zużyciu łożysk. Zużywa się nim pierścień ślizgowy, szczotki regulatora oraz łożyska. Jego naprawa nie jest droga, aczkolwiek tutaj również nie warto zwlekać z wizytą w serwisie.
Ostatnie wpisy
- Jak się pozbyć liścia, czyli jak odkleić naklejkę z szyby?
- Jak obliczyć, ile spala nasz samochód? Czy mamy na to wpływ?
- Klimatyzacją zimą? Koniecznie!
- Samochodem na wakacje
- Odgrzybianie klimatyzacji – jak to zrobić i ile to kosztuje?
Najnowsze komentarze
Archiwa
- styczeń 2020
- listopad 2019
- lipiec 2019
- kwiecień 2019
- wrzesień 2018
- lipiec 2018
- czerwiec 2018
- marzec 2018
- styczeń 2018
- listopad 2017
- październik 2017
- wrzesień 2017
- sierpień 2017
- lipiec 2017
- czerwiec 2017
- maj 2017
- kwiecień 2017
- marzec 2017
- luty 2017
- styczeń 2017
- listopad 2016
- październik 2016
- wrzesień 2016
- lipiec 2016
- maj 2016
- kwiecień 2016