Opinie o silnikach BMW 2.0 d 184 km, 150 km i 163 km oraz 3.0 diesel 218 km

Opinie o silnikach BMW 2.0 d 184 km, 150 km i 163 km oraz 3.0 diesel 218 km
Autor Janina Holewa
Janina Holewa05.01.2024 | 7 min.

Bmw f10 2.0 d 184 km opinie są zróżnicowane - jedni chwalą osiągi i dynamikę jazdy, inni narzekają na częste usterki. W tym porównaniu przyjrzymy się bliżej zaletom i wadom tego silnika na tle słabszych jednostek 2.0d 150 KM i 163 KM oraz mocniejszego 3.0d 218 KM. Sprawdzimy moc, moment obrotowy, przyspieszenie i zużycie paliwa, a także najczęstsze problemy eksploatacyjne. Pomoże to podjąć świadomą decyzję przy wyborze odpowiedniego silnika do BMW serii 5 F10.

Kluczowe wnioski:
  • Silnik 2.0d 184 KM oferuje najlepszy stosunek mocy do zużycia paliwa w tej serii.
  • Jednostka 3.0d 218 KM przewyższa osiągami, ale jest mniej ekonomiczna.
  • Wady silnika 2.0d to głównie kłopoty z turbosprężarką i układem wtryskowym.
  • Silnik 150 KM jest wolniejszy, za to tańszy w eksploatacji.
  • Warto rozważyć też 163 KM jako kompromis pomiędzy mocą a zużyciem paliwa.

Jakie silniki BMW 2.0d mają najlepsze opinie?

Decydując się na zakup BMW serii 5 z silnikiem wysokoprężnym 2.0d, stajemy przed wyborem jednostki o mocy 150 KM, 163 KM lub 184 KM. Każda z nich ma swoje wady i zalety, które warto poznać, by trafnie dobrać silnik do własnych potrzeb. Sprawdzimy tu opinie kierowców na temat osiągów, zużycia paliwa oraz niezawodności poszczególnych wersji.

Silnik 2.0d o mocy 150 KM montowany był w tańszych odmianach BMW serii 5 F10. Choć dysponuje najniższą mocą, wielu użytkowników chwali go za niskie spalanie rzędu 5-6 litrów na trasie. Dynamika rozpędzania jest umiarkowana z przyspieszeniem do 100 km/h w ok. 10 sekund. Do spokojnej jazdy wystarcza, ale na trasie lub przy częstych wyprzedzaniach odczuwalny jest brak rezerwy mocy. Niezawodność stoi jednak na dobrym poziomie, jeśli regularnie wymieniamy olej i filtry.

Porównanie 150 KM i 163 KM

Wersja 163 KM stanowi kompromis pomiędzy oszczędnością a osiągami. Spalanie w trasie to ok. 6 l/100 km, a do setki rozpędza się o 1-2 sekundy szybciej. Mocniejszy moment obrotowy pozwala sprawniej wyprzedzać i łatwiej nabierać prędkości. Opinie kierowców są zbliżone do słabszej odmiany - solidna, niezawodna jednostka, która zadowoli większość użytkowników.

Warto jednak rozważyć dopłatę do mocniejszej wersji 184 KM, która oferuje zauważalnie lepsze osiągi kosztem niewielkiego wzrostu spalania. Poniżej porównanie parametrów trzech podstawowych wersji BMW 2.0d.

Wersja silnika 150 KM 163 KM 184 KM
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm 400 Nm 380 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,3 s 9,3 s 8,2 s
Średnie spalanie 5,2 l/100 km 5,8 l/100 km 6,1 l/100 km

Zużycie paliwa w silnikach BMW 2.0d - porównanie realnego spalania

Katalogowe dane na temat zużycia paliwa często odbiegają od rzeczywistości. Dlatego warto sprawdzić realne wyniki osiągane przez użytkowników BMW z silnikami 2.0d. Przy spokojnej jeździe po mieście każdy z wariantów pali średnio 7-9 litrów. Komfortowe tempo na trasie ze 120 km/h pozwala zejść do ok. 6 l/100 km w dieslu 184 KM i nieco mniej w słabszych.

Dynamiczna jazda podnosi spalanie do 8-9 l/100 km w mocniejszych odmianach. Warto więc rozważyć 150 KM lub 163 KM, jeśli zależy nam na niskich kosztach paliwa. Różnica w zużyciu między nimi a topowym 2.0d nie jest duża, za to osiągi wyraźnie lepsze. Poniższa tabela zawiera zebrane opinie na temat realnego spalania.

Wersja silnika 150 KM 163 KM 184 KM
Spalanie w mieście 7,5-9,0 l/100 km 8,0-9,5 l/100 km 8,5-10,0 l/100 km
Spalanie na trasie 120 km/h 5,2-6,0 l/100 km 5,5-6,5 l/100 km 5,8-7,0 l/100 km

Czytaj więcej: Akumulator Renault i Renault Master - Znajdź idealny akumulator tutaj!

Najczęstsze usterki silników BMW 2.0d 184 KM, 150 KM i 163 KM

Ogólnie silniki diesla 2.0d cieszą się dobrą opinią pod względem niezawodności. Jak w każdej konstrukcji, zdarzają się jednak typowe usterki, na które warto zwrócić uwagę. Do najczęstszych należą:

  • Uszkodzenia turbosprężarki, zwłaszcza przy braku regularnej wymiany oleju.
  • Nieszczelności wtryskiwaczy paliwa powodujące nierówne chodzenie.
  • Zużycie rozrządu po przebiegu powyżej 150-200 tys. km.
  • Problemy z zaworem EGR i zatkanym filtrem cząstek stałych.
  • Uszkodzenia pompy wody i przecieki chłodnicy.

Warto też kontrolować stan akumulatora, który szybciej się zużywa przy częstych uruchomieniach silnika diesla. Przy wymianie oleju co 15-20 tys. km i regularnych przeglądach większość silników 2.0d osiąga bezproblemowo przebieg 200-250 tys. km. Kluczowe sąfiltrowanie paliwa i oleju, bo najczęstsze awarie wynikają właśnie ze złej jakości paliwa.

Silnik BMW 3.0d 218 KM - moc i osiągi na tle 2.0d

Opinie o silnikach BMW 2.0 d 184 km, 150 km i 163 km oraz 3.0 diesel 218 km

Kierowcy ceniący dynamikę jazdy i rezerwy mocy powinni rozważyć silnik 3.0d 218 KM. Jego pojemność skokowa wynosi 2993 cm3 wobec 1995 cm3 w jednostce 2.0d. Przekłada się to na wyraźnie wyższą moc maksymalną 218 KM oraz maksymalny moment obrotowy aż 560 Nm (wobec 380 Nm w 2.0d 184 KM).

Pozwala to na sprint do 100 km/h w zaledwie 6,1 sekundy wobec 8,2 sekundy w 2.0d 184 KM. Jest to odczuwalna różnica, która sprawia, że auto zyskuje zupełnie inny charakter. BMW z silnikiem 3.0d chętniej reaguje na „gaz”, a wyprzedzanie jest znacznie łatwiejsze i pewniejsze. Wadą jest wyższe spalanie rzędu 7-8 l/100 km w trasie i 10 l/100 km w mieście. Mimo to wielu kierowców woli dopłacić za ten silnik i cieszyć się jego osiągami.

Silnik wysokoprężny 3.0d to obecnie optymalne połączenie dynamiki, kultury pracy i oszczędności w dieslu BMW serii 5. Dla wielu warto dopłacić za ten silnik ze względu na satysfakcję z jazdy.

Porównanie osiągów 3.0d 218 KM i 2.0d 184 KM

3.0d 218 KM 2.0d 184 KM
Maksymalny moment obrotowy 560 Nm 380 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,1 s 8,2 s
Prędkość maksymalna 245 km/h 222 km/h

Silnik BMW 3.0d 218 KM - opinie o trwałości i eksploatacji

Najmocniejszy silnik diesla BMW serii 5 F10 budzi zaufanie nie tylko osiągami, ale i solidną konstrukcją. Wielu użytkowników donosi o przebiegach powyżej 300-400 tys. km bez poważniejszych napraw. Warunkiem jest dbałość o filtr paliwa, regularna wymiana oleju co 10-15 tys. km i stosowanie wysokiej jakości olejów i paliw.

Do typowych usterek należą drobne nieszczelności wtryskiwaczy, problemy z turbosprężarką oraz zużycie elementów układu rozrządu. Ogólna ocena niezawodności jest jednak wysoka, a satysfakcja z osiągów rekompensuje ewentualne koszty obsługi. Wielu właścicieli deklaruje, że ponownie wybraliby auto z silnikiem 3.0d ze względu nadynamiczny charakter i styl jazdy.

Podsumowując, BMW 3.0d 218 KM to optymalny wybór dla kierowców ceniących moc i osiągi. Mimo wyższego spalania, silnik sprawdza się zarówno w trasie, jak i w mieście, a przy tym cechuje go wysoka kultura pracy. Przy zachowaniu dbałości o filtr paliwa i regularnej wymianie oleju, jednostka może przejechać nawet 400-500 tys. km, czyli długo służyć kolejnym właścicielom.

Podsumowanie

Bmw f10 2.0 d 184 km opinie są generalnie pozytywne, choć wskazują na pewne typowe bolączki tego silnika. Moc 184 KM zapewnia dobre osiągi przy akceptowalnym zużyciu paliwa. Najczęstsze usterki to problemy z turbosprężarką i układem wtryskowym. Mimo to jednostka 2.0d 184 KM jest godna polecenia dla kierowców ceniących kompromis między dynamiką a ekonomiką.

Silnik bmw 2.0 d 150km opinie oceniają jako oszczędny i niezawodny, choć o umiarkowanych osiągach. Zużycie paliwa jest niskie, pod warunkiem spokojnej jazdy. Silnik sprawdza się dla kierowców nie potrzebujących wysokiej dynamiki. Wadą są dłuższe czasy przyspieszania i słabsza elastyczność.

Z kolei silnik bmw 2.0 d 163km opinie plasują pomiędzy wersją 150 KM a 184 KM. Osiągi są lepsze przy niewielkim wzroście spalania. Stanowi udany kompromis dla kierowców szukających "złotego środka" między mocą a ekonomiką. Rzadziej wymaga napraw niż mocniejsza 184-konna odmiana.

Na tle 2.0d, silnik bmw 3.0 diesel 218 km opinie zbiera jako mocny i dynamiczny, aczkolwiek paliwożerny. 218 KM i 560 Nm momentu zapewnia żwawą jazdę z dużymi rezerwami. Wadą jest spalanie rzędu 7-8 l/100km w trasie. Jednostka ceniona jest za niezawodność i trwałość przy właściwej eksploatacji.

5 Podobnych Artykułów:

  1. Akumulator 62Ah 540A - Najlepsze oferty na akumulator 62Ah
  2. Awaria pojazdu? Skontaktuj się z serwisem OPEL Insignia
  3. ATF Dexron 3 - Olej do skrzyń automatycznych
  4. Opinie o częściach nty - Najlepsze opinie i recenzje
  5. Wymiana zacisku hamulcowego tył - najlepsza cena i jakość usługi
tagTagi
shareUdostępnij
Autor Janina Holewa
Janina Holewa

Moje artykuły na autoserwispremium.pl skupiają się na ekspertyzie z zakresu serwisowania samochodów. Jako specjalistka ds. motoryzacji, dzielę się poradami dotyczącymi konserwacji, napraw i technicznych innowacji w branży. Inspiruję do samodzielnej dbałości o pojazd oraz podnoszenia kwalifikacji w serwisowaniu.

Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Komentarze (0)

email
email

Polecane artykuły