Opinie o BMW E90 325i i 318i 129km

Opinie o BMW E90 325i i 318i 129km
Autor Remigiusz maciaszek
Remigiusz maciaszek05.01.2024 | 6 min.

Bmw e90 325i opinie są zróżnicowane i warto je poznać, zanim zdecydujesz się na zakup tego samochodu.

Kluczowe wnioski:
  • Silnik benzynowy 325i jest dynamiczny, ale paliwożerny.
  • Nadwozie e90 nadal prezentuje się nowocześnie, choć model ma już kilka lat.
  • Komfort jazdy jest wysoki, ale zawieszenie dość twarde.
  • Model 325i uchodzi za niezawodny, ale w starszych egzemplarzach mogą pojawić się usterki.
  • Warto sprawdzić historię serwisową i stan techniczny przed zakupem.

Osiągi silnika BMW 325i

BMW 325i napędzany jest dynamicznym silnikiem benzynowym o pojemności 3.0 l i mocy 218 KM. Dzięki niemu auto rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 6,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 245 km/h. Jest to jednostka żwawo reagująca na gaz, zapewniająca dużą przyjemność z jazdy. Niestety duża moc oznacza też spore zapotrzebowanie na paliwo.

Silnik 325i charakteryzuje się miękkim i kulturalnym chodem, bez wibracji. Dobrze współpracuje z 6-biegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Dźwięk pracy jednostki napędowej jest przyjemny dla ucha. BMW E90 z tym silnikiem świetnie sprawdza się zarówno w mieście, jak i w trasie.

Zużycie paliwa

Wadą dynamicznego silnika benzynowego 325i jest spore zapotrzebowanie na paliwo. W mieście auto pali średnio 13-15 litrów benzyny na 100 km. Przy spokojnej jeździe poza miastem można zejść do około 8 litrów, ale przy dynamicznej jeździe wartość ta z łatwością przekroczy 10 l/100 km.

Oszczędniejszym odpowiednikiem jest BMW 318i z 4-cylindrową jednostką o mocy 143 KM. To auto w mieście pali około 9-11 l/100 km, a w trasie zejdzie poniżej 7 litrów. Różnica w zużyciu paliwa między 325i a 318i jest zauważalna.

Wrażenia z jazdy BMW 325i

BMW serii 3 E90 zapewnia dużą przyjemność i komfort podczas jazdy. Auto prowadzi się precyzyjnie, a układ jezdny reaguje na polecenia kierowcy bez zbędnej zwłoki. Zawieszenie utrzymuje nadwozie w ryzach, tłumiąc nierówności, ale jest na tyle sztywne, by zapewnić sportowe doznania.

Układ kierowniczy cechuje się dużą dokładnością, a pedały mają krótki i przewidywalny skok. Auto bardzo pewnie pokonuje zakręty, trzyma się drogi niczym przyspawane do asfaltu. Jedynie przy większych prędkościach lekko odczuwalny jest nadsterowny charakter samochodu.

Prowadzenie

BMW E90 prowadzi się intuicyjnie i stabilnie nawet przy wyższych prędkościach. Układ jezdny idealnie współgra z silnikiem, a samochód z łatwością przyspiesza. 325i bez problemu osiąga prędkości autostradowe, a wyprzedzanie jest bardzo dynamiczne i bezpieczne.

Dobre wrażenie robi też układ hamulcowy, który działa skutecznie i przewidywalnie. Pedał ma twardy i krótki skok. E90 świetnie hamuje nawet przy nagłym, gwałtownym wciskaniu hamulca.

Czytaj więcej: Akumulator Varta 80Ah - Najlepsza Cena i Szybka Dostawa

Wady i zalety nadwozia BMW E90

Nadwozie BMW serii 3 generacji E90 nadal prezentuje się nowocześnie i sportowo, choć pierwsze egzemplarze tego modelu pojawiły się na rynku w 2005 roku. Charakterystyczny pas przedni z dwoma okrągłymi reflektorami oraz mocno ścięty tył z dużym spojlerem nadal robią dobre wrażenie.

Auto ma zgrabne, aerodynamiczne proporcje bez zbędnych przerysowań. Design jest ponadczasowy, a jakość wykonania stoi na wysokim poziomie – BMW słynie z precyzji i staranności montażu. Materiały wykończeniowe są dobrej jakości i trwałe. Nadwozie jest sztywne, co przekłada się na dobre właściwości jezdne.

Wady

Pewną wadą E90 są dość wąskie tylne siedzenia i niezbyt duża przestrzeń nad głowami podróżnych z tyłu. W efekcie osoby powyżej 180 cm mogą narzekać na ciasnotę. Także bagażnik nie jest zbyt obszerny jak na tę klasę auta.

Komfort jazdy BMW E90 325i

Opinie o BMW E90 325i i 318i 129km

Komfort podróżowania BMW E90 jest wysoki, choć zawieszenie tego modelu nie należy do najbardziej miękkich. Tłumienie nierówności stoi jednak na dobrym poziomie. Duży wkład ma też dobre wyciszenie wnętrza, które izoluje od hałasów z zewnątrz.

Fotele zapewniają dobrą podparcie boczne i doskonale podpierają plecy. Mają regulację pod względem wysokości, odległości i pochylenia oparcia. Przednie miejsca są wygodne nawet na długich trasach. Pozycja za kierownicą jest nisko osadzona, co sprzyja dynamicznej, angażującej jeździe.

We wnętrzu panuje dobra atmosfera i ergonomia. Wszystkie przełączniki są dobrze rozmieszczone i wygodnie obsługiwane. Nowoczesny kokpit z podwójnym wyświetlaczem robi dobre wrażenie. Jest też wiele schowków i uchwytów na napoje.

Niezawodność i trwałość BMW E90

Modele BMW serii 3 generacji E90 uchodzą za wytrzymałe i niezawodne auta, ale dotyczy to głównie młodszych egzemplarzy z niewielkim przebiegiem. Im starsze i bardziej eksploatowane auto, tym większe prawdopodobieństwo usterek.

Do typowych problemów w wysłużonych egzemplarzach należą:

  • Zużycie amortyzatorów i elementów układu jezdnego
  • Nieszczelności układu chłodzenia
  • Usterki turbosprężarki (wersje z silnikiem diesla)
  • Problemy z rozrządem

Dlatego kupując używane auto tego typu, warto sprawdzić stan techniczny w ASO i historię serwisową. Im lepiej auto było serwisowane, tym mniejsze ryzyko kosztownych napraw.

Podsumowanie

BMW E90 zarówno w wersji 318i, jak i 325i to samochody, które mimo upływu lat nadal prezentują się świetnie i zapewniają dużo radości z jazdy. Ich nadwozia wciąż wyglądają nowocześnie, a prowadzenie stoi na wysokim poziomie. Jednak wybierając egzemplarz z drugiej ręki, warto wziąć pod uwagę kilka kwestii.

Przede wszystkim bmw e90 325i opinie chwalą za dynamikę i osiągi, ale wiąże się to ze sporym apetytem na paliwo. Bardziej oszczędny będzie 318i, choć ma słabszy silnik. Różnice widać też we wnętrzu - 325i oferuje nieco lepsze wyciszenie i wyższy komfort.

Kluczowe przy zakupie starszego egzemplarza bmw e90 318i 129km opinie radzą zwracać uwagę na stan techniczny. Im lepiej auto było serwisowane, tym mniej prawdopodobne są kosztowne usterki. Aby uniknąć problemów, warto sprawdzić auto w ASO i historię serwisową.

Podsumowując, BMW serii 3 E90 to wciąż świetny wybór dla osób ceniących sportowy styl jazdy. Jednak kupno wymaga zachowania ostrożności i sprawdzenia stanu technicznego konkretnego egzemplarza.

5 Podobnych Artykułów:

  1. Akumulator 62Ah 540A - Najlepsze oferty na akumulator 62Ah
  2. Awaria pojazdu? Skontaktuj się z serwisem OPEL Insignia
  3. ATF Dexron 3 - Olej do skrzyń automatycznych
  4. Opinie o częściach nty - Najlepsze opinie i recenzje
  5. Wymiana zacisku hamulcowego tył - najlepsza cena i jakość usługi
tagTagi
shareUdostępnij
Autor Remigiusz maciaszek
Remigiusz maciaszek

Jestem Remek, dziennikarz motoryzacyjny. Recenzuję nowości rynkowe, testuję osiągi samochodów i dzielę się wrażeniami z jazdy. Stawiam na merytoryczne, rzetelne opinie bez zbędnego marketingu. Oprócz nowych modeli, piszę również o ciekawostkach motoryzacyjnych, historii sportów motorowych i testuję auto gadżety. Zapraszam na bloga z pasją motoryzacji w tle.


 

Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Komentarze (0)

email
email

Polecane artykuły