tel.
515 911 112
Pn - Pt od 9:00 do 17:00
Sobota od 10:00 do 14:00
  • Zapraszamy kierowców aut osobowych i dostawczych
  • Gwarantujemy najwyższą jakość usług i konkurencyjne ceny
  • W naszym warsztacie zrobisz przegląd, naprawisz auto i kupisz opony

Lepiej zapobiegać niż ponosić koszty zaniedbania

W naszej pracy często spotykamy się awariami, które są konsekwencją zaniedbań drobniejszych usterek. Dlatego chcielibyśmy przypomnieć, że dzisiejsze samochody są tak skonstruowane, że jedna, nawet stosunkowo niewielka awaria jednego podzespołu grozi awarią kolejnego, co zwiększa nie tylko koszty naprawy, ale grozi ryzykiem nieodwracalnych uszkodzeń, głównie silnika.

I tak na przykład uszkodzenie wtryskiwaczy, prowadzi w prostej linii do zatkania filtra cząsteczek stałych, zapchania zaworu EGR i zużycia panewek korbowodowych i turbosprężarki. Objawy uszkodzeń wtrysku to dymienie, gorsze uruchamianie silnika, przechodzenie auta w tryb awaryjny, charakterystyczne “kolebotanie” pojazdu na wolnych obrotach. Innym, często lekceważonym problemem są hałasy i wycieki dochodzące z turbosprężarki. Dokuczliwe dźwięki, nieco mechaniczne, wycieki to powód do sprawdzenia szczelności przewodów, kolektora i intercoolera. Zlekceważenie objawów to groźba nieodwracalnego zniszczenia turbosprężarki, a nawet silnika, przez zassanie jej kawałków do silnika.

Kierowcy często odwlekają naprawę dwumasowego koła zamachowego, ze względu na duże jej koszty. Póki da się jeździć, to wolą jeździć. Faktycznie, jazda z hałasującym kołem, poszarpywanie w czasie ruszanie najczęściej kończy się awarią sprzęgła , które i tak trzeba wymieniać podczas naprawy. A jednak taka jazda może znaleźć swój finał w naprawie uszkodzonej skrzyni biegów, czy, w ekstremalnych przypadkach, na zniszczeniu całej komory silnika na skutek rozerwania się obudowy dwumasy.

Nie wolno również lekceważyć wycieków i hałasów dochodzących z pompy wody, których efektem końcowym może być zniszczenie silnika, na skutek zerwania się paska rozrządu. Podobną katastrofą może się skończyć zaniedbanie konieczności wymiany filtra powietrza w samochodzie, który, całkiem zapchany może się rozerwać na skutek ciśnienia w układzie dolotowym, a jego drobinki mogą zostać zassane do silnika, powodując nieodwracalne zniszczenia. Zbyt mała ilość powietrza, doprowadzana do silnika prowadzi do zmniejszenia osiągów pojazdu i do wzrostu zużycia paliwa.

Awarii, powodowanych przez lekceważący stosunek do mniejszych usterek jest zdecydowanie więcej. Trzeba pamiętać w codziennej eksploatacji pojazdu, że nasze auto jest jak system naczyń połączonych, zawsze jeden element ma wpływ na inne elementy i trzeba dbać o całość, a nie fragmenty.